Rozwiązania promocyjne dla firm TSL

W przypadku reklamy usług TSL, które dotyczą transportu, spedycji i szeroko pojętej logistyki, można liczyć na ogromne możliwości. Duża różnorodność ułatwia dobranie narzędzi promocyjnych do specyfiki prowadzonego biznesu i konkretnej grupy docelowej. Warto postawić na tradycyjne rozwiązania, czyli reklamę w telewizji, prasie, OOH oraz na marketing internetowy. Im więcej kanałów promocji, tym lepiej, bo przekłada się to na większą skuteczność działania.

Zacznij od określenia grupy docelowej

Marketing firmy logistycznej, usług magazynowych, transportowych i spedycyjnych ma ze sobą wiele wspólnego. Trzeba jednak pamiętać o kluczowej kwestii, czyli o dopasowaniu grupy docelowej. Należy wobec tego określić personę w marketingu dla swojej firmy logistycznej. Kluczowe staje się stworzenie modelu potencjalnego klienta, zainteresowanego świadczonymi usługami.

Inne działania będą podejmowane w przypadku firmy działającej lokalnie niż na arenie międzynarodowej. Potrzebne są kanały przekazu pozwalające na dotarcie do zagranicznych odbiorców. Nie można zapomnieć również o stworzeniu wizytówki Google Moja Firma, która ułatwia dotarcie do klientów w konkretnym obszarze. Istotne jest jej odpowiednie zoptymalizowanie, aby zapewnić sobie dobrą pozycję na mapach i w lokalnych w wynikach wyszukiwania.

Własna strona internetowa, pozycjonowanie

Każda firma logistyczna potrzebuje profesjonalnej strony internetowej, która będzie wizytówką i źródłem informacji o ofercie. Musi umożliwiać łatwy kontakt. Istotne jest także to, aby była ona responsywna. Dobra nawigacja to podstawa, trzeba także zadbać o szybkie ładowanie strony. Kolejną kwestią jest jej pozycjonowanie. Za jego pomocą możliwe staje się uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

W ten sposób zwiększy się jej rozpoznawalność. Klientom będzie łatwiej trafić na firmową stronę i zapoznać się z ofertą. Wyszukiwarka Google to najczęściej pierwszy wybór podczas szukania informacji o produktach, usługach i marce. Nie inaczej wygląda dystuacja w transporcie, spedycji i logistyce. Znaczenie ma dobór odpowiednich fraz kluczowych, najlepiej long tail. Muszą być one ściśle związane z specyfiką prowadzonego biznesu. Wysoka pozycja w rankingu przekłada się na wzrost zaufania do firmy i ruchu na stronie.

Co składa się na skuteczną promocję usług TSL?

Reklama usług logistycznych to również content marketing, czyli dostarczanie wartościowych treści, które zaciekawią odbiorców. Za ich pomocą możliwe staje się budowanie pozytywnego wizerunku, kreowanie się na eksperta w branży TSL. Warto wobec tego prowadzić firmowego bloga. Witrynę trzeba regularnie aktualizować, dodawać zoptymalizowane treści. Kluczowe jest to, aby kontent był unikalny. Warto połączyć pozycjonowanie z płatnymi reklamami Google ads, aby uzyskać jeszcze szybsze efekty. Świetnie sprawdzają się linki sponsorowane.

Warto zdecydować się na reklamy w wynikach wyszukiwania i reklamy banerowe, aby zwiększyć skuteczność kampanii marketingowej. Banery są pokazywane użytkownikom na blogach, różnych serwisach, stronach www. Na korzyść kampanii bannerowej w Google ads przemawia większe zaangażowanie odbiorców. Nie wyświetlają się one tylko w wynikach wyszukiwania. Są obecne na różnych stronach. Umożliwiają precyzyjne targetowanie.

Co pomoże wypromować firmę logistyczną?

Firma logistyczna powinna pamiętać także o mediach społecznościowych. Kluczowa staje się obecność na Linkedin, ale warto również wdrożyć Facebooka, Linkedina i Instagrama w celu budowania pozytywnego wizerunku. W przypadku social mediów można liczyć na szerokie grono użytkowników. Ułatwiają i usprawniają komunikację z potencjalnymi klientami. Pozwalają także na zapoznanie się z marką.

Działania PR także mają znaczenie dla firmy logistycznej. Trzeba zadbać o wizerunek marki i jej dobre relacje z otoczeniem. Warto być obecnym w prasie TSL, bo czytają ją osoby zainteresowane biznesem, handlem międzynarodowym, transportem i spedycją. Można wobec tego dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, potencjalnych klientów.

Bardzo istotna jest również reklama usług logistycznych w telewizji biznesowej, dotyczy to przykładowo firm kurierskich. Jest ona świetnym kanałem do komunikacji. Można dotrzeć do klientów wymagających, prowadzących własną działalność gospodarczą, duży firm i spółek. Komunikacja może być skierowana do odbiorców zarówno biznesowych, jak i indywidualnych.