Czy aby pracować w marketingu potrzebne jest wykształcenie kierunkowe?

Pracy z marketingu nie brakuje, dlatego też coraz więcej osób decyduje się przebranżowić i zacząć karierę na przykład w agencji reklamowej. Pozostaje pytanie, czy pracodawcy wymagają od kandydatów posiadania wykształcenia kierunkowego, czy może wystarczy odbyć krótki staż, aby pozyskać zatrudnienie?

Marketingowiec po studiach – czy tak musi być?

Na polskich uczelniach można studiować wiele kierunków, które w jakiś sposób związane są z marketingiem. Niemniej jednak studia dają jedynie wiedzę teoretyczną – choć jest ona potrzebna, nie zastąpi wieloletniej praktyki w branży. To, czy pracodawca będzie wymagał od kandydatów wykształcenia kierunkowego, zależy od konkretnego stanowiska. Najczęściej osoby, które chciałyby pracować jako:

  • psycholog reklamy,
  • grafik komputerowy,
  • redaktor tekstów,

muszą ukończyć studia wyższe kierunkowe. Oczywiście, w każdym przypadku kierunek będzie inny, bowiem psycholog reklamy musi mieć ukończoną psychologie, grafik – informatykę, natomiast redaktor powinien być po filologii polskiej. Tymczasem wykształcenie kierunkowe nie zawsze jest wymagane od:

  • copywriterów,
  • specjalistów do spraw SEO,
  • analityków marketingowych.

W wielu przypadkach wystarczy tylko odbyć specjalistyczny kurs bądź staż w agencji reklamowej, tak aby móc kandydować na wybrane przez siebie stanowisko. Warto pamiętać, że zakres ofert pracy w agencjach reklamowych jest niezwykle szeroki, dlatego też trudno jednoznacznie stwierdzić, kiedy wykształcenie kierunkowe jest potrzebne, a kiedy niekoniecznie. Osoby, które chciałyby uzupełnić swoją wiedzę, a tym samym być bardziej konkurencyjnym na rynku pracy, mogą zdecydować się na studia podyplomowe z zakresu marketingu.

One thought on “Czy aby pracować w marketingu potrzebne jest wykształcenie kierunkowe?

Dodaj komentarz