Marketing klasyczny – czy wciąż ma rację bytu?

Marketing klasyczny, oparty na reklamie w telewizji, prasie czy radio w ostatnim czasie jest wypierany przez marketing internetowy. Rzeczywiście, coraz więcej osób zagląda do sieci, dlatego wydaje się ona najlepszym miejscem na reklamę. Czy rzeczywiście tradycyjny marketing powoli traci rację bytu?

Dlaczego nie warto inwestować w marketing klasyczny?

Trudno nie zgodzić się z tym, że bez marketingu internetowego nie sposób osiągnąć sukcesu w dzisiejszym świecie. Większość konsumentów zagląda do sieci w poszukiwaniu różnego typu usług czy produktów. Z drugiej strony, eksperci są zgodni co do tego, że marketing internetowy przynosi oczekiwane rezultaty w połączeniu z marketingiem klasycznym, dlatego nie warto z niego rezygnować. Możemy zdecydować się na reklamę:

  • w telewizji,
  • w prasie,
  • w radio,
  • za pomocą różnego typu gadżetów reklamowych.

Dlaczego marketing klasyczny wciąż może przynosić oczekiwane korzyści? Przemawia za nim fakt, iż z mediów wciąż korzysta zdecydowana większość społeczeństwa. Oglądając program informacyjny, nie wyłączamy reklam, natomiast podróżując samochodem, najczęściej słuchamy radio, w którym także pojawiają się różnego typu anonse. Nieco gorzej sytuacja wygląda w przypadku prasy, po którą sięga coraz mniejsza liczba osób. Z drugiej strony, przedsiębiorcy czy seniorzy wciąż chętnie kupują zwykłe gazety, a nie prasę w wydaniu cyfrowym. Tymczasem o sile gadżetów reklamowych nie trzeba przekonywać, gdyż stanowią one jeden z głównych elementów reklamy wizualnej. Jest ona nienachalna, a w dodatku można powiedzieć, że „idzie w świat” tak, gdzie dany gadżet reklamowy.