W ostatnim czasie wiele mówi się o marketingu internetowym jako o sposobie na dotarcie do klienta. Rzeczywiście, z sieci korzystają dziś osoby w niemal każdym wieku, dlatego też, aby pozyskać nowych klientów, warto działać właśnie tam. Jakie są zalety marketingu internetowego i dlaczego jest on potrzebny każdej firmie?
Kampanie online – dlaczego warto je prowadzić?
Jeszcze do niedawna wydawało się, że marketing internetowy jest głównie dla sklepów, które sprzedają swoje produkty online. Dziś jednak okazuje się, że przynosi on wiele korzyści wszystkim firmom, także tym, które działają wyłącznie stacjonarnie. Kampanie marketingowe można prowadzić na różne sposoby, na przykład poprzez:
- prowadzenie własnej strony www,
- założenie profilu w mediach społecznościowych,
- newsletter,
- marketing szeptany (na przykład na forach internetowych),
- ogłoszenia reklamowe w sieci.
Promując firmę w internecie, możemy dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych klientów, niż korzystając wyłącznie z tradycyjnych sposobów reklamowania się. Obecnie z internetu korzystają dziś osoby w niemal każdym wieku, także seniorzy, a nawet małe dzieci. Okazuje się, że różnego typu kampanie reklamowe możemy prowadzić samodzielnie – dotyczy to na przykład profili firmowych w mediach społecznościowych czy wysyłania newsletterów, co znacząco ogranicza koszty, związane z marketingiem.
Pamiętajmy, że absolutnym minimum jest dziś posiadanie własnej strony internetowej, która w dodatku powinna być na bieżąco aktualizowana. Prowadzenie kampanii internetowych może przynieść oczekiwane rezultaty w stosunkowo krótkim czasie, a także – w niektórych przypadkach – wiązać się z niewielkimi kosztami.