Współcześnie internet wykorzystywany jest na wielu płaszczyznach. Ułatwia komunikację, naukę, zapewnia dostęp do rozrywki, zakupów, a także pracy. Tym samym wciąż wzrasta liczba osób korzystających z tego kanału. Daje to szansę dla przedsiębiorstw oraz marketerów, którzy w ten sposób mogą promować usługi i produkty.
Zastosowanie marketingu internetowego – możliwości
Dlatego marketing internetowy umożliwia szereg korzyści, które nie są dostępne w przypadku tradycyjnej reklamy. Jest to przede wszystkim niezwykle szeroki zasięg, możliwość budowania relacji z klientami, personalizacji przekazu. Marketing internetowy jest procesem promowania marki lub firmy, ale także produktów i usług z wykorzystaniem internetu, a także narzędzi pomagających zwiększyć ruch, sprzedaż oraz liczbę potencjalnych klientów. Obejmuje to także szereg taktyk oraz strategii marketingowych, w tym reklamy płatne, marketing treści, e-maile, wyszukiwanie.
Możliwości marketingu internetowego a rozwój firmy
Marketing internetowy może być pomocnym narzędziem w zakresie dalszego rozwoju firmy. Wynika to z faktu, że marketing internetowy pozwala na
- globalny zasięg
- personalizację treści
- budowanie trwałych relacji
- uzyskanie wartościowego ruchu
- optymalizację kosztów oraz zmian budżetowych
- zwiększenie widoczności firmy w internecie
- budowanie pozytywnego wizerunku.
Są to tylko niektóre z powodów, decydujących o potędze marketingu internetowego. Dodatkowo pozwala on bardzo szybko docierać do właściwej grupy docelowej. Jednocześnie jest znacznie tańszy oraz efektywniejszy aniżeli tradycyjne media. Wśród głównych rodzajów marketingu internetowego wyróżnić można pozycjonowanie stron internetowych, reklamy Google Ads, social media marketing, email marketing, a także content marketing i influencer marketing.